Mungo

Pro ty, kdo mungo ještě neobjevili, přidávám pár informací. Mungo jsou zelené fazolky, které se prodávají většinou celé, loupané, ale i půlené. Můžete si koupit také naklíčené výhonky.

Co koupit, můžete si je doma nechat naklíčit a pojídat hrst zdravých výhonků denně. Naklíčením se totiž zvyšuje podíl cenných látek. I nenaklíčené mají vysoký obsah vápníku, hořčíku, železa, vlákniny, draslíku a vitamínu B. 

Pokud chcete mít mungo jako přílohu, pak je dobré si ho nachystat den předem. Mungo napřed důkladně propláchněte, poté dejte do hrnce, zalijte studenou vodou a nechejte namočené 4 – 12 hodin, nejlépe přes noc. Po namočení ho opět scedíte, pořádně propláchnete, dáte do studené vody a vaříte. Vaříte do měkka asi tak 45 minut.

Mungorizoto s jehněčím masem

Ingredience: jehněčí maso, mungo, rajčata, řapík, červená cibulka, sůl, pepř a olivový olej

Příprava jídla: Maso nakrájím, dusím do měkka na červené cibulce s řapíkem. Na talířku pak přidám do jídla nakrájená rajčátka a řapík.

Podáváme, jak kdo chce. Mně vyhovuje varianta, kdy do hotového masa zamíchám mungo.

Smažený tempeh s vajíčkem a mungem

Ingredience: tempeh, mungo, vajíčka, cibulka, česnek, rajče, sůl, pepř a olivový olej

Příprava jídla: Na oleji opeču cibulku, pak přidám tempeh, který už jen lehce opeču (spíš jen tak prohřeju).

Přendám na talíř, pokladu vajíčkem, rajčátky a přidám mungo.